Att handla på Acctive.se
Att handla på Acctive Sport & Hälsa ska upplevas trevligt och enkelt med ett varierande utbud av produkter.
I vår webbshop kan du beställa med säkra betallösningar från Payson och snabba leveranser av DHL. I vissa fall även av Postnord.
Alla beställningar måste göras av en myndig person, dvs som har fyllt 18 år. Beställningar som utan medgivande gjorts i annans namn och som medför ekonomiska eller andra skador för Acctive kommer att polisanmälas. Payson gör nödvändiga kredit- och bedrägerikontroller vid varje köptillfälle.
Hittar du en vara som du önskar beställa, klicka i antalet och lägg i varukorgen. Varukorgen uppdateras automatiskt med alla varor du lägger i. Du ser hela tiden din totala summa och vill du veta vad du har lagt i så klickar du på varukorgen som visar dig innehållet. När du har handlat färdigt och vill betala klickar du på ”Fortsätt till kassan” och du kommer till betalsida där Payson erbjuder dig flera olika betalmetoder. Du kan betala direkt via din bank, med betalkort eller med faktura. Enkelt och smidigt.
Betalningen är flexibel och säker. Acctive´s webbshop är integrerad med Paysons populära betalplattform som erbjuder fler olika betalmöjligheter. Du väljer själv hur du vill betala. Payson erbjuder kortköp, via din internetbank samt mot faktura. Välj det som passar dig bäst.
När du har godkänt din beställning så skickas en bekräftelse och leveransinformation till dig. I den kan du hitta sändningsnummer från DHL så du kan spåra ditt paket. På DHL´s startsida dhl.se hittar du ”spåra din sändning”. Fyll i ditt sändningsnummer så får du besked var paketet är.
Du kan ändra din beställning eller ångra din beställning till dess att vi har packat och beställt leverans av paketet. Ring oss på 0920-248170 så hjälper vi dig.
Har vi redan packat och skickat paketet kan du ångra ditt köp men får betala returfrakten till oss. Läs mer under ”Ångerrätt/öppet köp, byte och återköp”
Leveranser
Normalt så finns de varor som visas i shoppen i lager. Om en beställning inkommer på en vardag före kl 13 så skickas varorna samma dag, annars inom 1-3 dagar. Om någon vara är slut i lager så kontaktas kunden för avstämning, där kunden kan bestämma sig för att vänta på varan eller makulera köpet. Kunden blir informerad när den saknade varan åter finns i lager.
Vissa varor som vi säljer är beställningsvaror, dvs vi lagerför dem inte utan beställer hem varan när vi får en order. Beställningsvaror skickas ibland direkt till kund och i övriga fall mellanlandar varan i vår butik innan den skickas vidare till kund. Det framgår i shoppen om en vara är beställningsvara.
Om du beställer både en lagervara och en beställningsvara så inväntar vi beställningsvaran före vi levererar. I de fall beställningsvaran skickas direkt till kund kommer lagervaran att skickas omgående.
Returer:
- Köp av vara som har anpassats för den individuella kunden, eller specialbeställts för kundens räkning.
- Badkläder och/eller underkläder återköps ej.
- Kosttillskott med förseglat innehåll där förpackning har blivit öppnad
- Utförsäljningsvaror som är kraftigt nedsatta
- Om du returnerar en vara/varor som du fått på köpet sker ingen återbetalning av pengar. Du kan alltså inte returnera en gratisvara och få pengar tillbaka.
- Om du returnerar en vara som vid köptillfället har ett lägre pris än ordinarie pris och kampanjen hinner avslutas innan du returnerar varan, kommer du få tillbaka det kampanjpris som du betalade och inte varans ordinarie pris.
Reklamationer
En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Produkterna du vill reklamera ska vara rentvättade och fria från hundhår, lera och dylikt. Efter att vi mottagit den returnerade varan kommer vi att behandla ärendet inom 30 dagar.Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även läsa mer på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: ec.europa.eu/odr.
Priser:
Vid beställning via shoppen gäller de priser som anges på shoppen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.
Acctive har rätten att alltid ha möjlighet att justera ett pris i shoppen på vara som av misstag blivit fel prissatt, även i de fall där kunden redan har lagt varan i kundvagnen och skickat in sin beställning. Det kan tex vara då Acctive väntar in leverans av varor som pga av valutakursförändringar blivit dyrare och därmed måste priset för varan justeras. Det kan även vara att kunden önskar beställa en kampanjvara i shoppen där nya varor som levereras till Acctive har fått ordinariepris och ej längre kan säljas till kampanjpris.
I dessa fall meddelas kunden innan ordern hanteras att prisjustering måste göras och kunden har i dessa fall rätt att ångra sitt köp.
Det kan även vara omvänt att kunden beställer en vara som hinner bli en kampanjvara innan varan skickas iväg. I dessa fall prisjusteras varan ned i pris så kunden kommer kampanjpriset tillgodo.
Bilder i shoppen:
Bilder i shoppen finns för att marknadsföra produkter, event, marknadsföringar etc. I de fall en bild är missvisande, har fel innehåll, pris, kampanj, mm har Acctive rätten att byta ut bilden/informationen så den stämmer för ändamålet. Om kunden har pga felinformation från bild i shoppen blivit missledd och därmed gjort ett köp så kommer kunden bli informerad om detta av Acctive. I dessa fall har kunden rätt att makulera ett eventuellt köp.
Om cookies
Den här webbplatsen innehåller cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte att kunna lägga varor i din kundvagn. Hur du ställer in användningen av cookies beror på vilken webbläsare du använder.